Kuntotestaus

Suora maksimaalisen hapenottokyvyn testi

IMG_8977_edited.jpg

Teemme maksimaalisen hapenottokyvyn mittauksia tuhansien testien kokemuksella tiloissamme Metsälässä. Testilaitteistomme kulkee myös kätevästi mukana ja meidät voi tilata esimerkiksi työpaikoille tekemään testejä. Testin voi suorittaa juoksumatolla, ergopyörällä tai soutulaitteella!

Aerobinen- ja anaerobinen kynnys

Kynnysarvot kertovat millä sykkeellä harjoittelet tiettyä ominaisuutta. Palautteessa käymme läpi eri kestävyysalueet ja autamme suunnittelemaan tavoitteesi mukaisen harjoitusohjelman.

Energia-aineenvaihdunta

Mittaus antaa osviittaa siitä missä suhteessa rasva ja hiilihydraatti palaa liikunnan aikana. 

Palaute

Saat kattavan palautteen paikan päällä ja varaamme aikaa myös keskustelulle ja kysymyksille. Kuntotestauksen ohella valmennamme päivittäin ja meille on erityisen tärkeää, että palaute annetaan selkeästi ymmärrettävällä tavalla.

Maksimaalinen hapenottokyky

Hengitys- ja verenkiertoelimistön kyky kuljettaa happea. Tämä kertoo paljon suorituskyvystäsi kestävyysliikunnassa ja toimii hyvänä mittarina kehitykselle.

Testin voi toteuttaa myös submaksimaalisesti

Mikäli et halua suorittaa testiä uupumukseen asti voidaan testi toteuttaa submaksimaalisena, jolloin testi lopetetaan kun anaerobinen kynnys on ylitetty. Näin sinun ei tarvitse vetää aivan äärirajoille. 

Kestävyysvalmennus ja ohjelmat 

  • Kattava valmennus 149€/kk​

  • Suppeampi kestävyysohjelmointi 80€/kk​

  • PDF-ohjelma (2kk) 75€

iNBODY-KEHONKOOSTUMUSMITTAUS

InBody-laite mittaa kehonkoostumusta tarkasti ja antaa todella kattavan raportin. Itse mittauksessa ei mene kuin muutama minuutti, mutta varaamme aikaa tulosten läpikäymiseen ja analysointiin.

InBody mittauksessa selviää:

  • Kokonaispaino (kg)

  • Kehon rasvaton massa (kg)

  • Lihasmassa (kg)

  • Rasvakudoksen määrä (kg)

  • Rasvaprosentti (%)

  • Kehon nesteet/vedet (solun sisäiset / solun ulkoiset) (l)

  • Painokontrollitavoite (kg)

  • Lihastasapaino (kädet, jalat ja keskivartalo)

  • Raajojen puolierot

  • Vyötärö-/lantiosuhde (WHR)

  • Perusaineenvaihdunta (kcal)

  • Kehon painoindeksi (BMI)

  • Viskeraalirasva (sisäelimien ympärillä olevan rasvan pinta-ala)

Mittausta ajatellen on hyvä olla syömättä ja juomatta pari tuntia ennen testiä (pienellä välipalalla ja nesteytyksellä ei ole suurta vaikutusta).