"Haluan olla hyvässä kunnossa vielä 60-vuotiaana" - Ilpo

R5 Asiakkaiden menestystarinat

Ilpo aloitti voimaharjoittelun reilun kolmenkympin iässä, ei siksi että ajatus kuntosalilla käymisestä viehätti, mutta analyyttisenä ja fiksuna miehenä hän ymmärsi sen terveyshyödyt. Säännöllisen voimaharjoittelun satoa korjataan vielä kymmenien vuosien päästä ja se olikin tärkein syy siihen, että Ilpo aloitti uuden harrastuksensa. Hän haluaa olla hyvässä kunnossa vielä silloinkin, kun nykyinen ikä tuplataan.

Mitä tehtiin

Ohjelmaan kuului muutama salikäynti viikkoon, sekä muutama peruskestävyyskävely, eli hyvin maltillinen ja realistinen startti. Ilpo noudatti ohjelmaa orjallisesti ja painoja lisättiin tasaiseen tahtiin.

Tulokset

Luonnollisesti voidaan odottaa tuloksia kun liikunta on säännöllistä ja niitä tulikin. Laadukkaaseen voimaharjoitteluun kuuluu aina myös liiikkuvuusharjoitukset ja ongelmanratkonta, eli avataan jumeja ja vahvistetaan heikkouksia. Tämän myötä sekä voimatasot että liikkuvuus on parantunut.

Patistin heti alussa Ilpon syömään enemmän. Hänellä on sama ongelma kuin 80 % suomalaisista (oma hatusta heitetty lukemani :)), eli hän syö liian harvoin ja liian vähän. Ilpo teki työtä käskettyä ja söi hieman enemmän ja hieman useammin ja näin lihaksille saatiin tarvittavat rakennusaineet. InBody-mittaus tehtiin valmennuksen alkamisen yhteydessä heinäkuussa, kerran elokuussa ja vielä kerran lokakuussa. Elokuun mittauksella varmistettiin, että suunta on oikea, eli että ravinto riittää rakentamaan lihasta. Suunta oli oikea ja on edelleen ja tänään voimmekin todeta, että kolmen kuukauden voimaharjoittelu keskimärin 2 kertaa viikossa on tuonut 2,5 kiloa lihasta ja rasvamassaa on lähtenyt reilut 3 kiloa!

 

 

 

Tulokset 3kk kohdalla

  • + 2,5kg lihasta
  • - 3kg rasvaa
  • - 10 neliösenttiä viskeraalirasvaa
  • Lihaskuntoharjoittelu pysyväksi tavaksi
  • Voimaa ja liikkuvuutta
  • Terveellisemmät ruokailutottumukset